Silent reader

Monday, January 16, 2012

Berucap kat perhimpunan..BERDEBAR DEBAR sehhh :)

Assalamualaikum ..
*wajib jawab*
ni cepat ni,nak cepat hupdate lelaju ..
ngehhhh pagi tadi bersamaan 16 januari 2012 
hari berdebar debar bagi diri aku ..
gila ah berdebar sebab kena berucap kat perhimpunan woooo .
ini semua disebabkan oleh kelab fara !
nak salahkan kelab laa pulekk budak ni ..
tak ah ..
sebenarnya ini merupakan antara aktiviti
yang dijalankan oleh kelab yang fara join iaitu
KELAB PERUCAPAN AWAM .
kelab baru untuk pelajar form 6 sekolah fara ..
and tajuk yang fara pilih untuk berucap uw ialah
ROKOK !!
fara kena bagi info-info berkaitan rokok ni laa.
rupenya,kalau korang nak taw,
dianggarkan hampir 1.15 bilion 
perokok wujud ni dunia ni ..
gila ramai kan ??
dah tu merokok ni memang sangat sangat boleh menyebabkan
KETAGIHAN ..
sebbnya dalam rokok ada tembakau an .
tembakau ni mengandungi sejenis bahan penyebab 
ketagihan yang dipanggil NIKOTIN .
nikotin ni pulak menghasilan tindak balas kimia dalam
badan yang sama dengan yang dihasilkan 
oleh dadah kokain dan heroin ..
haaaa,tebukak mata fara dengan budak-budak
yang lain ..betapa ramainya jumlah perokok kan ??
so,minggu pertama ni fara laa kena mulakan dulu .
lepas ni giliran orang lain pulak ..
korang laa pulak merasa betapa BERDEBAR nye kena berucap
depan ramai orang dah tu siap pakai
MICROFON !
rasa macam nak termasuk dalam mulut jer an ..
*merepek*
hehehhehehehhehehhehehhehehhe
^_^

4 comments:

susulemakmanis said...

hehe..bakal ahli politik la ni?

Farah Azurah said...

haa,kerja berat tuu jadi ahli politik. :)

Awie Omar said...

Eloklah sertai kelab macam tu. Dapat meningkatkan keyakinan diri bila berucap depan orang ramai, mana tahu satu hari nanti.

Awie Omar said...

NEXT TOP BLOGGER 1 EPISOD 2
DAH ADA.
http://awieomar.blogspot.com/2011/04/next-top-blogger-1-episod-2.html