Silent reader

Thursday, January 02, 2014

2013 , YOU ARE MY BEST YEAR EVER !



Assalamualaikum ..
( entry release 2 januari pulak akibat masalah internet) XD
Hari terakhir tahun 2013, alhamdulilah syukur sangat-sangat
dari tahun 1993 sampai
laa sekarang aku masih boleh bernafas .
masih boleh hidup , boleh berjalan , makan tu semua.
Terima kasih Ya Allah dengan semua ini .
Mengimbau kembali memori-memori 2013 , semua perasaan keluar ..
rasa gembira , terharu , sedih , sayu , marah and macam-macam lagi laa.
Usia 20 tahun banyak mengajar aku apa itu kehidupan ,
aku dikenalkan dan dilihatkan
dunia kehidupan sebenar . Mungkin belum sepenuhnya tapi aku sudah melaluinya .
Bermula di awal januari , semuanya kelihatan seperti biasa .
aku bekerja sebagai cashier , memiliki buah hati yang digelar encikmasadepan .
sangat bahagia waktu itu ..
bulan Februari , aku bekerja seperti biasa. Mencari duit dengan tidak pernah mengatakan penat ,
maklum laa tahun baru cina , dapat banyak limau air kotak percuma , bergaduh dengan customer.
LOL .. part yang bergaduh tu aku tak ingat sangat yang penting aku nangis sebab dorang
tak reti sabar sudahla tu guna bahasa kesat dengan aku .. ohh sangat sangat laa kurang hajar .
Bulan MAC , bulan dimana aku mula dinaikkan pangkat semasa bekerja ..
menjadi senior cashier waktu itu ..alhamdulilah rezeki tak pernah putus .
AND kalau tak silap keputusan STPM 2012 keluar bulan mac..
lagi sekali ALLAH bagi aku kebahagiaan , aku dapat keputusan yang baik ..
alhamdulilah memang rasa bersyukur sangat ..
memori waktu itu pon a
kan takkan lupa ..
entahlaa, sukar nak melupakan sebab aku bukan orang pertama yang lihat keputusan aku.
lagi sekali Encikmasadepan yang tengok keputusan aku ..
he says “ tahniah sayang ” ! Aku menangis waktu tu , sudahlaa aku tak mengharapkan keputusan
yang baik , sudahla die jauh waktu tu .. tapi lepas dapat mesej dari dia
terus teresak-esak aku menangis then baru laa aku gagahkan diri pergi sekolah ..
petang tu aku di bank , Agro bank dan aku masih ingat aku keluar pintu bank dan
aku dapat mesej tahniah daripada parents dia .. ya allah I can remember all the memory !

Then after a month kalau aku tak silap , aku melakukan kesilapan and yess I’m regret ..
seriously I’m so dumb ! so stupid but everything has change ..
the past never come back and never come back ..
I know cause almost 5 years we together and what he say, he will do it ..
I try my best untuk mencari pengganti hati ini .. aku dah cuba tapi masih sama ..
semakin aku menjauhkan perasaan ini , semakin dia datang . Ini bukan drama atau cerita
yang aku reka , tapi ini perasaan yang aku rasa ..
aku cuba mencari pengganti encikmasadepan itu tapi semuanya tidak berjaya ..
perasaan itu tidak sama seperti yang aku pernah rasa dulu ..
tak guna aku bazirkan masa dengan orang lain sedangkan hati bersama dengan orang lain.
sakitnya biar aku rasa sorang , tak perlu melibatkan orang lain..


Bulan Julai , moment paling indah bergelar pelajar university ..
siapa sangka gadis bernama farah azurah binti Osman Berjaya masuk univeristi..
dari kecil selalu bercita-cita dan tulis dan BIODATA bab impian
“ingin belajar bersungguh-sungguh hingga ke menara gading”
ayat itu adalah ayat yang aku tulis dalam
biodata aku yang pakwe-pakwe kawan-kawan aku selalu mintak !
LOL again.. normally pelajar seusia aku memang ada biodata ,
biodata adalah diri kita , semua kita tulis dalam tu ..
so far aku tengah exam sekarang ni ,just wish me luck okay .

Kini bermula tahun baru , mungkin aku atau kehidupan aku perlu berubah ..
sudah puas merasa kehidupan “ couple-couple ” ni ..
so better aku hentikan dan tidak perlu laa lagi .. bukan niat ingin menolak sesiapa tapi
biarlaa aku menikmati dunia aku bersama keluarga tersayang ..
aku percayakan ALLAH .. I really trust him !!
aku percaya jodoh aku Allah dah tentukan tapi mungkin nanti ,
mungkin Allah ingin aku menjadi orang yang lebih bersabar ,
mungkin aku sangat jauh dengan dirinya dan biarlah aku
merasakan nikmat menjadi hambanya ..
aku mahukan kejayaan , datang jauh-jauh ke bumi bertuah Sarawak tapi
kalau pulang dengan tidak Berjaya , sangat malu sesungguhnya ! serius ni
J

 semoga aku sentiasa mendapat keberkatan dan kerahmatan daripada ALLAH S.W.T
terima kasih untuk semua memori terindah 2013 , love u !
2009 – 2013 , xoxo ~



i'm getting fat because of study week ! errrgghh

No comments: