Silent reader

Thursday, May 10, 2012

Lawatan Ke Perkampungan Orang Asli Sayong Pinang

Assalamualaikum ..
disaat otak perlu dikerah untuk peperiksaan,
disaat itulaa kami majlis perwakilan pelajar 
PRA universiti SMKL diundang untuk turut serta dalam
acara ini ..ini dipanggil, 'syokk wehhh ! '
kami gerak dalam pukul 1.30 petang selepas tamat
peperiksaan pengajian am .

Dato' halimah, kumpulan media johor dan pegawai pelajaran
daerah kota tinggi turut bersama-sama dalam program ini.
meriah taww..dapat rasa suasana perkampungan 
orang asli ..untuk pengetahuan korang,
kehidupan mereka sudah banyak berubah ..
transformasi kerajaan jelas dapat dilihat dalam kampung
ini .kesemua penduduk dapat hidup dengan selesa,
jalan pon sudah berturap so selesa laa bawak masuk kenderaan
ke sana .. wahhh !
 dan ini yang paling aku suka sepanjang aku kesana.
para tetamu disambut dan diberi 'benda' ni..
actually aku tak tnya pon pakcik-pakcik
tu nama benda ni..so,tak taw nama die..
me look cute right ? bahahhaha :P
pless pusing sebab nk muntah dengan stament tuee !
hahahhahahahhahahhahaha
 dari kiri : aku bergambar dengan salah seorang anak
orang asli..die cute laa !
gambar tengah : sekolah kebangsaan sayong pinang ..
dari kanan : depan rumah salah seorang penduduk situ.
rumah dia sudah rumah batu tapi yang ni die jadikan
tempat parking kenderaan kot :D
dan ini semua gambar kenang-kenangan aku
diperkampungan orang asli sayong pinang ..


sebagai penutup kata,i love Kota Tinggi,
i love Johor, i love Malaysia !
yeahhh :D


P/S : kembara mahkota johor akan bermula tak lama lagi..
wehoooo !

No comments: